tirsdag 16. mars 2010

Cuando las monedas valen mas que los villetes...



Nå er jeg tilbake til Buenos Aires etter et langt (og kaldt!) opphold i Norge.

I denne byen fins det et ganske bredt tilbud innen kollektiv trafikk, og jeg merker at etter ca syv mnd i hovedstaden er det først nå jeg begynner å lære meg bussystemet (Hurra for meg!). Nå klarer jeg å komme meg lengre enn bare til skolen og hjem igjen med bussen!

MEN, det er kun mulig å betale billetten med mynter, hvilket vanligvis ikke trenger å by på noen store problemer. Så har det seg slik at Buenos Aires er ikke som andre byer. Faktisk så er Buenos Aires byen hvor mynter er verdt mer enn lapper(!!!) nettopp på grunn av kollektivsystemet.

Det tok ikke lang tid - etter ankomst - at jeg forstod at myntetørken var tilbake i byen. I butikken fikk jeg nemlig sukkertøy tilbake som veksel.
Velkommen til Buenos Aires, Nina.
"jeg har ingen mynter, men dette sukkertøyet smaker jordbær"


2 kommentarer:

  1. Hahaha!

    Some sweets and a smile can take you a long way...(bare ikke med bussen)

    Hehe.

    SvarSlett
  2. Hahaha! Veldig sant. Kommer meg kanskje ikke til skolen, men blir fint nødt til å smile tilbake:)

    SvarSlett